ICEM Genelgesi – 29 Nisan 2005
Uluslararası Dayanışma Talebinde Dikkat Edilecek Noktalar
Sevgili Arkadaşlar,
Uluslararası dayanışma taleplerini karşılamak bizim ana görevimiz ve bu alandaki çalışmaları koordine etme kapasitemizi sürekli geliştirmeye çalışıyoruz.
İlişikte ICEM’in dayanışmada dikkat edilecek noktalarla ilgili genelgesini gönderiyorum. Bu genelgedeki kuralların dikkate alınması örgütümüzün dayanışma taleplerini hızla karşılama kapasitesini geliştirecek ve yürütülen kampanyaları daha etkin bir şekilde koordine etmesini sağlayacaktır.
Bu genelgeyi örgüt birimlerinize dağıtmanızı ve dayanışma taleplerinizde dikkate almanızı rica ederim.
Dostça selamlarımla,
Fred Higgs Genel Sekreter
ICEM’den dayanışma talebiICEM’den dayanışma talep edilmesi halinde, size en iyi şekilde yardım edebilmemiz için aşağıdaki noktaları dikkate almanız gerekiyor.
Uluslararası boyut söz konusu mu? Sendikanızın, ICEM’le temasa geçmeden önce, karşı karşıya bulunduğunuz sorunun uluslararası boyut taşıyıp taşımadığına karar vermesi gerekiyor.
Uluslararası boyut şu durumlarda söz konusudur:
Erken bildirinBir uyuşmazlık çıkacağı öngörülüyorsa, kriz oluşmadan önce, konuyla ilgili bütün bilgiyi ICEM’e gönderin. Genellikle eylem talepleri, uyuşmazlık etkin uluslararası müdahalenin olanaklarını sınırlayacak noktaya vardığında yapılmaktadır. İlke olarak, ICEM’e, bir şirketteki veya ona bağlı kuruluştaki ciddi herhangi sorun veya hükümetlerle ilgili sorunlar konusunda bilgi verilmesi gerekiyor. Bu bilgi diğer üyeler açısından yararlı olabilir.
Şirket ve uyuşmazlık konusunda eksiksiz bilgi sağlayınŞirket hakkında bildiklerinizi bize iletin. Mümkünse, bu bilgi şu noktaları içermelidir:
ICEM’e doğru ve eksiksiz bilgi iletilmiş olması son derece önemlidirMüdahalede bulunulmuşsa ve bize iletilen bilgi bazı yönlerden yanlış veya eksikse, ilgili sendika ile ICEM’in güvenilirliğinin zedelenmesi olasılığı vardır. Sözgelimi, bir uyuşmazlıkta bir şirketin hukuku ihlal ettiği, ama sendikanın da kusurlu olduğu saptanmışsa, bilgi bu iki yönüyle de iletilmeli ve durum açıklanmalıdır. Bilgi doğru olsa bile, iyi belgelenmemiş ise pek işe yaramayabilir. Veriler ikna edici ayrıntıları içermeli ve uyuşmazlığın başka ülkelerdeki sendikacılara somut bir biçimde iletilmesini sağlamalıdır. Yani veriler kim, ne, nerede, ne zaman ve niçin sorularının cevaplarını içermelidir.
Bilginin sağlanması kadar işlerin yapılmasındaki hız da önemlidir. Sözgelimi, eğer şirketin ya da bazı durumlarda devlet kurumlarının faks numaraları veya email adresleri sağlanacak olursa, bazan eyleme neredeyse anında geçilebilir.
ICEM’in ve üye örgütlerin ne yapmasını istediğinizi belirtinDayanışma eylemleri çeşitli taktikler gerektirebilir. Bir durumda sonuç veren bir taktik bir başka durumda sonuç vermeyebilir. Neyin sonuç vereceği konusunda açık bir fikriniz olması önemlidir. Genelde, uyuşmazlığın örgütlenme hakkı gibi temel sendikal ilkelerle ilgili olması halinde ICEM üyelerinin dayanışma taleplerine güçlü bir tepki göstermeleri ihtimali, temel haklarla ilgili olmayan bir toplu pazarlık uyuşmazlığına oranla daha fazladır.
Gelişmeleri düzenli olarak bildirinICEM’in, dayanışma eylemlerinin etkinliğini değerlendirebilmesi ve dayanışma veren sendikaları her aşamada eksiksiz bilgilendirebilmesi için, dayanışma talep eden sendikadan düzenli bilgi alması gerekir. Uyuşmazlığın gelişme seyrindeki, olumlu ya da olumsuz, her önemli değişmenin ICEM’e zamanında iletilmesi gerekir. ICEM uyuşmazlığın çözülüp çözülmediğini, çözülmüşse ne zaman çözüldüğünü ve çözüm koşullarını bilmelidir. İster kazanmak ister kaybetmek söz konusu olsun, dayanışma veren diğer ülkelerdeki sendikalara yardımları için teşekkür edilmelidir.
Bir koordinatör atayınUyuşmazlık konusunda ICEM’le yapılan yazışmaları koordine etmek ve bütün yazışmaların olabildiğince verimli ve doğrudan olmasını sağlamak için, sendikanızdan bir kişiyi irtibat sorumlusu olarak atayın.
Taleplere cevap vermekICEM’den gelen bir dayanışma çağrısına cevap veriyorsanız, eylemde koordinasyonu en iyi şekilde sağlamak için, önce bu genelgede vurgulanan noktalara göz atın.
|